stalker shadow of chernobly
Szerencsére a Shadow of Chernobyl rendelkezik az összes olyan tulajdonsággal, ami egy hardkór játékost a képernyő előtt tart jó hosszú ideig.

Elsősorban köszönhető ez a hatalmas szabadságnak, amit a játékmenet nyújt. Egy 30 négyzetkilométernyi terület vár arra, hogy felfedezzük, megismerjük, és persze túléljük viszontagságait. Ezt a területet mindenki csak Zónának nevezi, ahova nem könnyű be- illetve kijutni, mivel a határait nagyszámú Specnaz kommandós felügyeli. A Zónán belül egy külön világot ismerhetünk meg, melyben korántsem pusztult ki az élet. A csernobili erőmű többszöri katasztofája miatt persze hatalmas a sugárzás, de ennek ellenére rengeteg kalandorral, banditával, katonával és számtalan - a radioaktivitás hatására ki/átalakult - mutáns lénnyel kerülünk kontaktusba.

A játékban rengetegféle lőfegyver megtalálható, nagy részük a valóságban is létezik. Fegyvert szerezni vagy egy kereskedőtől, vagy halott ellenféltől lehet. A fegyvereket négyféle paraméter jellemzi: pontosság, kezelhetőség, sebzés és tüzelési sebesség. Többféle lőszertípus van, némelyek páncélos ellenfelek ellen hatékonyabbak, mások pedig a becsapódást követően felrobbannak. Egyes fegyverek fejleszthetőek - tudunk rájuk csatolni optikát, hangtompítót vagy gránátvető apparátust. A fegyverek idővel elhasználódnak, így erősen megfontolandó, hogy milyen tüzelési módot használunk: egy lövés, rövid sorozat vagy teljesen automata (az egyes módok fegyvertől is függenek). Az automata tüzelési mód nyilvánvalóan nagyobb mértékben elősegíti a fegyveramortizációt. Ha a fegyver beragadt, újratöltéssel vagy tölténytípus cserével lehet ezt az állapotot megszüntetni. A fegyver állapotának romlása során egyre gyakrabban fordul elő a beragadás. [9]

Asztali nézet